TŘETÍ BARDO:
Úvod
Jestliže se není subjekt během druhého barda schopen přidržet faktu, že pokojné a hněvivé vize jsou projekcemi jeho vlastní mysli a nechá se jimi zvábit či vyděsit, dostane se do barda třetího. Zde pak podstupuje zápas o znovunabytí běžné reality a svého ega; tibeťané ho nazývají bardem 'hledání zrození.' Je to perioda, kdy vědomí přechází z transcendentální reality do reality každodenního života. Pro člověka, který si přeje pokojný a osvícený návrat a chce se vyhnout násilnému a nepříjemnému, je nauka obsažená v textech krajně důležitá.
Jestliže se není subjekt během druhého barda schopen přidržet faktu, že pokojné a hněvivé vize jsou projekcemi jeho vlastní mysli a nechá se jimi zvábit či vyděsit, dostane se do barda třetího. Zde pak podstupuje zápas o znovunabytí běžné reality a svého ega; tibeťané ho nazývají bardem 'hledání zrození.' Je to perioda, kdy vědomí přechází z transcendentální reality do reality každodenního života. Pro člověka, který si přeje pokojný a osvícený návrat a chce se vyhnout násilnému a nepříjemnému, je nauka obsažená v textech krajně důležitá.
<< Home